Marketing- og kommunikationsleder til internationalt handelshus med ansvar for branding og messestrategi

dato

Lederprofil inden for marketing og kommunikation til internationalt handelshus

Der findes kun ganske få profiler
Unik og sjælden profil, til unik virksomhed. Der findes kun ganske få, der er fagligt dygtige nok inden for marketing og samtidig besidder den power og gennemslagskraft, der skal til for at lede både mennesker, projekter og kreative processer. Er du én af disse få?

Jobbet
Med reference til direktør/ejer og som medlem af et dynamisk ledelsesteam, får du indledningsvist ansvaret for 2 kreative medarbejdere på marketingsiden og 2 selvstændige profiler, der har stor erfaring med at opbygge og nedtage messer i både Danmark og udlandet. Sammen skal I, som team, sikre, at ”tingene sker”, og at den røde tråd og virksomhedens DNA i de samlede messe- og marketingaktiviteter bibeholdes.

Med udgangspunkt i virksomhedens strategier, der bl.a. fokuserer på at kommunikere endnu tættere med kunderne, skal du være med til at udarbejde og vedligeholde virksomhedens internationale marketing- og kommunikationsstrategi samt efterfølgende sikre en målrettet eksekvering af de besluttede tiltag.

Du får således to hovedopgaver
At sikre en effektiv branding og synliggørelse af House Nordic internationalt. Denne opgave indeholder også styring og koordinering af 6 til 8 messer årligt, både i Danmark og i udlandet. At lede og sparre dine egne medarbejdere samtidig med, at du har fingeren på pulsen omkring alle øvrige ”grafiske og kreative” tiltag i et moderne, innovativt handelsmiljø.

Din afdeling vil ligeledes få ansvaret for en bred vifte af opgaver, der bl.a. omhandler:

  • Udarbejdelse af katalog (2 gange årligt)
  • Ansvar for 800 m2 stort showroom
  • Kommunikation på de sociale medier – LinkedIn, Facebook, nyhedsbreve, etc.
  • Opdatering og vedligeholdelse af hjemmeside
  • Sikre, at der tages de rette produkt- og miljøbilleder til marketing
  • Udarbejdelse af pressemeddelelser, nyhedsbreve og content
  • Udvikling og produktion af salgs- og messemateriale
  • Udvikling af præsentationsmateriale

Kvalifikationer
Du har en solid international erfaring fra en tilsvarende stilling og er vant til at være med i hele marketingprocessen på B2B-markedet. Teoretisk har du en relevant uddannelse inden for marketing samt erfaring med InDesign og Photoshop, og frem for alt har du en stærk kommerciel forståelse og forstår virksomhedens kunder og deres behov. Derudover har du stor erfaring med digital marketing og sociale medier.

Som person har du gennemslagskraft og et højt drive – du får tingene til at ske. Du trives i en hektisk kultur, men på trods af dette formår du at definere og strukturere dit arbejde fra start til slut. Du er naturligvis en stærk kommunikator og evner at formulere budskaber på en enkel og letforståelig måde. Du behersker dansk og engelsk på højt niveau, både i skrift og tale.

Du tilbydes
Et selvstændigt og udfordrende job i en dynamisk, international vækstvirksomhed. Du får ansvaret for en krævende, men også spændende marketingproces, hvor du ser ind i store muligheder for at udvikle både dine personlige og faglige egenskaber. Virksomheden arbejder allerede med CSR og Verdensmål, og dette bliver du også involveret i og får mulighed for at sætte dit aftryk på.

Du bliver en del af et uformelt team, hvor frihed under ansvar, stort engagement og professionalisme er bærende elementer i hverdagen. Kulturen er præget af, at der løftes i flok, og du giver selvfølgelig en hånd med, hvor der er behov – også selvom opgaven ikke nødvendigvis hører under dig.

Der er ikke langt fra idé til handling, når blot der foreligger et solidt fundament at træffe beslutningen på. Du får således en unik mulighed for at løfte den nuværende marketingindsats til næste niveau.

Løn- og ansættelsesvilkår modsvarer de stillede krav og forhandles individuelt.

Virksomheden
Virksomheden, der er ejerledet, har i dag mere end 70 engagerede medarbejdere, og kulturen er præget af en stærk iværksætterånd og en sund teamspirit. Virksomheden har de seneste år oplevet en betydelig vækst, og denne fortsætter. Som et led i en ambitiøs vækststrategi søges nu en marketing- og kommunikationsprofil til at styrke organisationen yderligere.

Ansøg
Er du den rette profil, mærkes dit CV og ansøgning stillingsnummer ”01.10.36” og uploades her på siden. Al henvendelse behandles fortroligt.

Vi har ikke ansøgningsfrist på vores stillingsannoncer, idet vi indkalder kandidater successivt under rekrutteringsforløbet.

Bemærk: Jobannoncen genindrykkes løbende på diverse jobportaler. Dette er ikke et udtryk for, at rekrutteringsprocessen er startet forfra.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
Berit Dubgaard Lund
bdl@eandersen.dk
Tlf.: 64 41 48 40
Tlf.: 40 17 61 19

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nordfyns Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

erwin andersen a/s, Stensgårdvej, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6140133

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet